ترافیک سایت در محیط تکنیکی و آنلاین امروز تنها راه موفقیت است از آنجا که گوگل منبع اصلی ترافیک رتبه بندی بالای نتایج جستجو بسیار مهم شده است شما باید وب سایت خود را به طوری آماده کنید تا کاربران تبدیل به مشتریان شما شوند اگر به دنبال رتبه بهتر در جستجو های طبیعی هستید پس باید ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو دریافت کنید. 

اما زمانی که وب سایت شما کاهش قابل توجهی در رتبه‌بندی جستجو ها داشته باشد ترافیک ازکمتری دریافت می کنید و کسب و کار و درآمد خود را از دست می‌دهید.
دلایل زیادی در کاهش ناگهانی ترافیک سایت وجود دارد در این مطلب دلایل مشخصی را برای شما عنوان می‌کنیم که بتوانید به راحتی مشکل را رفع کنید.
  مهم ترین نکته ناگفته تاکنون پیرامون  رمز و راز امتیاز دهی برخی از لینکهای خاص به نسبت با لینکهای متشابه  توسط گوگل  این موارد ساده است که شاید بسیار ساده و  پیشو پا افتاده بنظر برسد ولی  ترکیب انجام ه‍مگی شان با هم و در کنار یکدیکر سبب کسب امتیاز  مناسبی در رده بندی سئو میشود  و جایگاه وبسایت وبلاگ و یا صفحه مجازی  دیگر شما خواهد شد.   
۱_ تا میتوانید از هر روش و از هر کانال و مسیر برای ورود به لینک خود و ایجاد ترافیک مصنوعی استفاده نمایید.  
۲_ از طرق متنوع و مختلف سرچ و جستجوی کلیدواژه ی مربوط به صفحه  خودتان را تکرار نمایید . 
۳_ یکی از ملاک های موثر و تاثیر گذار در امتیاز دهی  جستجوی  لینک و ادرس صفحه  از طریق جستجوی صوتی است.  
۴_ تداوم در این امر فراموش نشود.  
کلیدواژگان  مناسب را فراموش نشود. 
۱- رتبه بندی های نامناسب را دنبال می کنید:


اگر مدت‌هاست که در زمینه کاری خود فعالیت می کنید کلمات کلیدی شما یا قدیمی شده یا اینکه دیگر مرتبط نیستند خود را جای کاربران بگذارید و کلمات کلیدی را انتخاب کنید که نیاز کاربر را رفع کند 


بسیاری از افراد در جستجوی سالهای مختلفی هستند و هنوز قادر به یافتن پاسخ سوال خود نشده اند سعی کنید عنوان مطلب خود را بصورت سوالی انتخاب کنید که کاربران آن را جستجو می کنند.


موتورهای جستجو هوشمند تر شده اند و بجای اینکه روی کلمات کوتاه تکیه کنند به زبان طبیعی تری رسیده اند که در نتایج جستجو تاثیر زیادی دارد


کلمات کلیدی قدیمی را بررسی کنید و از کلمات عمومی تری که افراد جستجو می کنند استفاده کنید تا نتیجه بخش باشد.


۲- ناپدید شدن لینکها:


یکی دیگر از دلایل افت رتبه ی شما از دست دادن لینکهای سایت و در نهایت اعتبار شما می باشد با استفاده از ابزارهای Majestic یا Ahrefs ، لینکهای ۹۰ روز گذشته ی خود را بررسی کنید.


 


اگر متوجه شدید تعداد زیادی لینک های زیادی را از دست داده اید ممکن است دلیل کاهش رتبه ی شما باشد و باید جزییات بیشتری از لینکهای از دست رفته ی خود را بررسی کنید:


 


ایا در sidewide ها لینک ساخته اید؟


آیا لینکهای از دست رفته مربوط به همان صفحاتی هستند که رتبه ی خود را از دست داده اید؟


آیا لینکهای ورودی که به صفحات ما لینک داده اند کاهش یافته است؟


آیا لینکهایی دارید که از صفحات قوی تر شما به صفحات ضعیف تر پیوند دهند؟


 


اگر لینکهای ورودی ما ناپدید یا شکسته شده باشند باید بررسی کنیم چرا شکسته و یا ناپدید شده اند و در نهایت آنها را حذف یا جایگزین کنیم.


 


باید برای هر لینک به صورت جداگانه موارد زیر بررسی شود:


 


اگر لینک ها خود به خود حذف شوند نشان از این است که پیوندها طبیعی نیستند و توسط گوگل جریمه خواهید شد.


بعضی مواقع لینکها درپی یک بروزرسانی یا تغییراتی در سایت شکسته می شوند که صاحب سایت می تواند آنها را بررسی و برگرداند.


اگر در لینکهای داخلی به لینکهای جدیدی به عنوان منبع تغییر پیدا کرده اند باید انها را به منبع جدید پیوند دهید. دانلود

لینکهای قدیمی را می توان با لینک های جدید جایگزین کرد.

۳- ریدایرکت های شکسته:
اگر شما وبسایت جدیدی را راه اندازی می کنید یا به سرور جدیدی منتقل می شوید با از ریدایرکت های ۳۰۱ حتما استفاده کنید مگر اینکه بصورت پیش فرض تنظیم شده باشد در صورت عدم انجام تغییر مسیرها رتبه های شما جا به جا می شود.

در هنگام ریدایرکت ۳۰۱ باید مطمئن شوید که نقشه سایت،تگ های canolical و لینک ها بروزرسانی شوند.

در ریدایرکت ۳۰۱ ادرس های قدیمی به ادرس های جدید تغییر مسیر می دهند تا شما به موتورهای جستجو بگویید که اعتبار را به صفحه ی جدید انتقال دهد و با این کار کاربران را از صفحه ی قدیمی به صفحه ی جدید انتقال می دهید.

اگر به درستی این کار را انجام دهید به خاطر محتوای تکراری جریمه نخواهید شد زیرا موتورهای جستجو هر دو ادرس را ایندکس می کنند.

۴- اقدامات دستی:


اگر افت ناگهانی و قابل توجهی در رتبه های وب سایت و ترافیک سایت مشاهده کردید نشان از جریمه شدن شما توسط گوگل است اقدامات دستی شامل فعالیتهای مشکوکی که توسط شخص انجام می شود و یا در نتیجه بروزرسانی الگوریتم های گوگل به شما هشدار داده می شود.

ایا مشکلات شما بصورت دستی یا خودکار است و شما می خواهید مشکل را حل کنید.


بهترین کار این است که به اطلاعیه های داخل گوگل وبمسترتولز بخش Manual Actions مراجعه کنید و پیشنهاداتی جهت رفع مشکل به شما داده می شود.

۵- تغییرات الگوریتم های گوگل:


گوگل مدام به دنبال راههایی برای بهبود استراتژی ها و نتایج بهتر به کاربران است بسیاری از سایت ها از این تغییرات صدمه دیده اند و در نتایج پایین قرار گرفته اند.

شما باید از چند کانال بازاریابی مانند شبکه های اجتماعی و دیگر کانال های موثر برای بازاریابی استفاده کنید.

۶- تغییرات طبیعی در گوگل:

ممکن است شما تغییراتی در رتبه بندی های خود ببینید این مربوط به عملکرد شما و وبسایت شما می باشد گوگل بیشتر تغییرات در رتبه بندی ها را بر اساس رفتار کاربران انجام می دهد.
به عنوان مثال :
گوگل در یک موضوعی در زمینه کاری شما جستجوهایش افزایش پیدا می کند و اگر شما از محتوای کپی استفاده کرده باشید جریمه می شوید و رتبه ی شما را جا به جا می کند.

۷- اختلاف در موقعیت جغرافیایی:
رتبه ی شما با توجه به موقعیت مکانی که جستجو انجام شده متفاوت است اگر رتبه ی خود را در یک مطقه جغرافیایی و چندین منطقه جغرافیایی دیگر بررسی کنید تا درک عمیق تری از رتبه های خود داشته باشید.
برای مثال:
اگر شما در کلمه ای رتبه ی ۲۵ داشته باشید در موقعیت های مکانی رتبه ی شما متفاوت خواهد بود برای مثال اگر با حساب جیمیل خود جستجو را انجام دهید با زمانی که از حساب جیمیل خود خارج شده اید نتایج متفاوت خواهد بود.
۲۰ دلیل برای اینکه ترافیک سایت و رتبه بندی جستجوی شما کاهش می یابد