سوال ساده است: مستطیل های عکس زیر را چه رنگی می بینید: سبز یا آبی؟ اگرچه واقعاً به این راحتی نیست.

یک آزمایش چشمی جدید از انگلستان، این کار به ظاهر آسان را بسیار دشوارتر از آنچه در ظاهر به نظر می رسد، می کند. بینایی‌شناسان Optical Express که این تست کوچک را گردآوری کرده اند، از شما می خواهند که رنگ های پنج مستطیل مختلف را تشخیص دهید. سایه های شماره 1 و 3 برای اکثر مردم ساده ترند: این دو به وضوح آبی هستند؛ اما سایه های دیگر برای بیشتر افراد کمی دشوارتر می باشند.

تبلیغ

بینایی شناسان از هزار نفر خواسته بودند که پنج رنگ موجود در تصویر را شناسایی کنند. به خصوص رنگ دوم و چهارم برای بسیاری از مردم دشوار بود. یک سوم از گروه مورد سوال، گفتند که مطمئن هستند که سایه دوم آبی است. برای سایه چهارم، دو پنجم افراد گفتند که آبی را نیز می‌بینند. با این حال این پاسخ ها اشتباه هستند زیرا هر دو مستطیل سبز هستند.

تست چشم جدید

به گفته بینایی‌شناسانی که این آزمایش را ابداع کرده اند، در مستطیل چهارم رنگ برجسته سبز است اما کمی آبی تیفانی نیز در آن دیده می شود. آیا شما نیز مانند بسیاری دیگر اشتباه گفتید؟ نیازی به استرس نیست زیرا به این معنی نیست که چشمان شما مشکلی دارد یا کور رنگی دارید. بینایی‌شناسان توضیح می‌دهند که هر کس رنگ‌های مختلف را به روش‌های مختلف درک می‌کند. یکی از محققان توضیح می دهد: "ما رنگ یک شی را بر اساس مقایسه با سایه های اطراف آن درک می کنیم، نه بر اساس خود رنگ واقعی." وقتی یک مستطیل سبز را در کنار مستطیل آبی می بینیم، مغز ما راحت تر می تواند سبز را سبز تشخیص دهد.  در راستای همین تست بینایی سنجی و تحقیقات پیرامون میزان مطالعات اقشار جامعه و ویژه نویسندگان  ایرانی  پژوهشی طی یکسال انجام گردید ‌ که از صد نویسنده ایرانی  صد پرسش تشخیص زنگ بعمل امد و نتایج برخی از انان را در ادامه خواهید خواند .   سرانه مطالعه ایرانیان بسیار کمتر از  جوامع دیگر است .  التماس مطالعه ....



تست بینایی سنجی 

   آیا از کور رنگی رنج میبرید ؟ 

  جالب است که بدانید بسیاری از نویسندگان سرشناس  داخلی و خارجی چنین عارضه ای رنج میبرند . 


   مرتضی مودب پور  در آزمون تشخیص رنگ به هفتاد پرسش از صد پرسش جواب صحیح داد و ده پرسش را بی جواب و بیست پرسش را کاملا غلط پاسخ داد .   میم مودب پور  از رمان نویسان  دهه های اخیر میباشد که  برخلاف  شهرت بالا و نام آشنا  بودنش   از وی تنها سه رمان چاپ گشته .  او  این روزها مورد خشم سازمان نشر کتاب  و وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی جمهوری اسلامی ایران بوده و به نحوی بایکوت شده است . ممنوع القلم بودنش هرگز بشکل سندی مکتوب به وی ابلاغ نگشته  تا مبادا مدرکی مستند دال بر وجود سانسور و  سرکوب  نویسندگان در اختیار مدافعان ازادی اندیشه و قلم قرار داده باشند ‌  . در مقابل به روشی زیرکانه  وی را بشکل فشارهای از بالا و شفاهی ممنوع القلم نموده و نام وی در لیست سیاه قرار دارد ‌ . تا هیچ ناشری حاضر به همکاری با وی نباشد .   رنگ چشمان این نویسنده ی خوب و کمکار   مشکی میباشد . 


 سرکار خانم زویا پیرزاد نویسنده ی ارمنی تبار ایرانی و ساکن آلمان  به هشتاد و سه پرسش  پاسخ صحیح و  به دوازده پرسش پاسخ اشتباه داد و  به پنج پرسش نیز قادر به تشخیص جواب صحیح نبوده و بی پاسخ گذاشت.   آثار پرفروش زویا پیرزاد  از موفق ترین های ادبیات داستانی و رمان های منتشر شده در عرصه ی نشر کتاب ایران می باشد .  چراغ ها را من خاموش میکنم .   از جمله این اثار می باشد که پیرامون دغدغه ها و روزمرگی های یک زن  می باشد . همچنین در پستوی اثر  گریزی به  نسل کشی ارامنه توسط ارتش عثمانی در صد سال پیش زده میشود ‌    کوچاندن اجباری قوم ارامنه توسط ارتش عثمانی  (ترکیه امروزی) به منزله ی  نسل کشی تعبیر شده است .   رنگ چشمان سرکار نویسنده  به رنگ روشن و قهوه ای مایل به عسلی است . 



 عباس معروفی که از ظواهر امر و عینکی بودنش بر می آمد با مشکل بیشتری در این ازمون تشخیص رنگ  مواجه باشد   همه را غافل گیر نمود و از پس بیش از ۹۰ درصد پرسش ها به راحتی بر آمده و فقط ۹ رنگ را اشتباه تشخیص داد .     وی مقیم آلمان و نویسنده ی آثار موفقی مانند  سمفونی مردگان است . او در تبعیدی خود خواسته بسر میبرد  در اثر سمفونی مردگان  به مبحث برادر کشی و اختلافات دو برادر  پل زده شده است  این اثر از  پرفروش ترین های سال های اخیر در عرصه ی نشر کتب می باشد .   همچنین این اثر به چندین زبان رایج دنیا ترجمه و منتشر شده است .  رنگ چشمان ایشان به قهوه ای تیره متمایل است . 


ماندانا معینی 

 وی رمان نویس دهه های شصت و هفتاد محسوب میشود که اثارش در ان سالهای جنگ و مشکلات و صف های نفت و کوپن   در کنار اثار موفق و پرفروش فهیمه رحیمی  در ویترین هر کتابفروشی ای دیده میشد ‌  .  در آزمون بینایی سنجی و تست تشخیص رنگ   وی عملکردی ایده آل داشت و به بیش از ۹۵ درصد از پرسش ها پاسخ صحیح داده است ‌     و تنها دو مورد را به غلط پاسخ داده است ‌ .    رنگ چشمان این نویسنده ی کم کار  آبی رنگ می باشد . 


شین براری 

شین براری  ممنوع القلم و پر کار ترین های محیط مجازی و برنده ی عناوین متعدد و برون مرزی  در این آزمون  همگان را شوکه کرده و با عملکرد ضعیف در پاسخ گویی به پرسش هایی تشخیص رنگ  امتیازی کمتر از پنجاه  از صد را کسب نموده و  از بارز ترین نکات وی در تشخیص رنگ میتوان به ناتوانی وی در تشخیص رنگ صورتی با نارنجی اشاره داشت .  قابل ذکر است که وی پیش از انجام تست  اقرار به  کوررنگی کرده بوده ‌ و اللخصوص به ناتوانی خود در تشخیص رنگ های صورتی نسبت به نارنجی  اشاره داشته بود . .     نکته جالب این مهم است که وی تنها نویسنده ای بوده که عینکی نبوده و از سلامت کامل در قدرت بینایی از لحاظ دوربینی و نزدیک بینی بسر میبرده است .  وی از بدو کودکی دچار این اختلال در تشخیص رنگ بوده و رنگ چشمانش  به رنگ عسلی می باشد . 


نویسنده  شهروز  براری
حجم: 6.95 مگابایت
توضیحات: رمان ادبیات داستانی پارسی از شین براری

    


عنوان: عاشقانه واقعی pdf
حجم: 6.97 مگابایت
توضیحات: داستان عاشقانه ساده ولی حقیقی ،از دستنویس های شین براری در ارشیو ملی گرداوری شده

عنوان: متن قرارداد ایران و چین
حجم: 11.2 مگابایت
توضیحات: محتوای قرارداد ایران و چین