دریافت
مدت زمان: 54 ثانیه

   خب  اگر  چنین  صحبتی  رو  بطور  تصادفی  ضبط  دوربین  شده بود   ارزش خیلی بالایی داشت   .  ولی  اکنون  بیشتر  به شعور  مخاطب  توهین  میشه ،  توی  زاویه  مناسب  سه رخ   دوربین  ایستاده  و  خودشم  اقرار  میکنه  که  صحبت  های  اصلی  رو  جای  دیگه  کرده  و الان  دو صحبت  رو  کف  خیابون  میکنه .  اونم جلوی دوربین .     خب     ما  انسان های  احمقی  نیستیم .  به حرف  نیست  به عمل هست .  

 

من خودم  شاهد  انسانیت  بالای  اونها  بودم . 

 

 خب  من  خودم  دیدم  که پشت  بلندگو    خواهش  میکردن  و میگفتن   : 

 مردم  ما  خدمتگزار  شما  هستیم ، خواهشن  برگردید  خانه هاتون  .  خب  این  زیباست .  

 

 

 

   همه جا  بد و خوب  هست .  

  توی  رشت  شخصا   در خیابان  منظریه  شاهد  بودم  بنده ی خدا  کلاه خودش  رو  زیر بغل زده بود  با مردم  بلند صحبت میگرد  و میگفت   که    ما  آموزش  ندیدیم  تا  با شما     مقابله  کنیم .   شما  مردم  خوب  ما هستید ،   پس خواهشن  اعتراض  رو  تبدیل  به  اغتشاش  نکنید .  

 

خب   مخاطبش   مردم  عادی  بودن .  نه  اون دسته  از  ارازل  که  با نیت  سو  و  هدفمند   میرن  توی اعتراضات  و آشوب  می‌کنند.    

 

  مردم  ما  زود  احساساتی  میشن  و بازی  میخورن .  من  با  راننده  آمبولانسی  که در رضوانشهر   شیشه اش  شکست  صحبت میکردم   و برام  توضیح  زیبایی داد  در خصوص  اینکه   نیروی انتظامی  و نهاد های  نظارتی و امنیتی و ارگان ها و سازمان ها و  یگان های نظامی  حتی  زندان ها  هرگز  هرگز  و هرگز  از آمبولانس اورژانس و یا  بیمارستان  برای  جابه جایی  بیمار و یا افراد تحت بازداشت ،  یا زندانی  و حتی پرسنل  استفاده نمیکنه ، و آمبولانس مخصوص خودش رو  داره  .  و خب  اون فیلمی  هم که بیرون  اومده  بود   آمبولانس  مخصوص ناجا  بود  که  بیش از حد  بی امکانات و  فاقد تجهیزات   مدرن  هست  و  اصولا  یک  کابین  ساده  داره  و یه تخت  تاشون  زهوار در رفته  و  یه  رخت آویزان  داخلش  تا  نهایت امر   یک  سِرُوم‌  رو ازش آویزان  کنند  و  بیمار یا مسدود  تا  مرکز درمانی  نمیره   .  همچنین  تمام  پنجره هاش و شیشه هاش از داخل  حفاظ فلزی داره  تا  مبادا  متهم  یا  محکومی  راه فرار داشته باشه  .       البته  بنده  زمانی  محل زندگی ام  نبش  کلانتری ۱۴ محله گلسار‌  بوده  و شاهد بودم که  غذای  پرسنل  رو  هم  با خودرویی    شبیه  به   چنین  خودرویی  میاوردن  ‌ . البته  درب و پنجره اش  کاملا  فلزی  و بدون  شیشه  بود .  منظورم کلی  اینکه  راننده  آمبولانس رضوانشهر  برام  شرح  داد  که  خب  وقتی  ناجا  بخواد  متهمی  رو  انتقال  بده  از  خودروی  مخصوص خودش بهره میبره .   و مردم  پس چرا به  آمبولانس  بیمارستان  حمله  کردن؟...    اینکه  آمبولانس  در حال انجام وظیفه خودش  بوده  و  محترمانه  افراد  معترض  و زخمی  رو  دعوت   به  رسیدگی  برای  دوا  درمان  می‌کرده  و  بعد  هم  مستقیم  داخل  کلانتری  پیاده  می‌کرده   و  بجای  دوا  درمان  احتمالا......    کمی  هم  به  دردشون  افزوده  می‌شد.  

 

   خب  مردم  معترض  که  نه ،  اغتشاش گران  هم  که  نه ،  پس   کی ؟    

فرض  میکنیم  یه  عده  ناشناس     با دیدن  چنین  صحنه  ای  در  فضای  مجازی    دچار  احساسات  شده  و  تحریک  شده  و  شیطان  فریب شان  داده  و  در خیابان  به  آمبولانس بیمارستان  حمله  ور شدند .  در رضوانشهر  شیشه هاش  رو پایین  آوردن،   در رشت  به آتش  کشیدن و چشم یک شخص هم  کور شد درون  آمبولانس.  .

به قول آقای براری     ،   کور    که  نه ،   بلکه  نابینا  شدش .  

خب  کوکتل  موروتوو‌  ؟  آین  چه  کاریه .  آدم  عاقل  انگشت  میکنه  چشم  خودش؟  

 خداوندا   زنبیل  خودت  رو  بنداز  پایین   ببین  چی  آفریدی  ....   

طرف  رو  بازداشت  کردن  و  تازه  میگه  که      : 

    نه  حاج آقا  ،  اومدم توی شهر دوری  زدم  و برگشتم خونه . منو اشتباه گرفتید. 

 

بعد  حاج آقا  یه  فیلم  صحنه ي شعار دادن و سنگ انداختن  رو  نشونش  میده  و میپرسه   پس  این کیه؟..

 

متهم ؛      عه،   آره، آره   الان  یادم  اومد .  بین راه  دو تا سنگ هم افتاده بود وسط خیابون  ، ورداشتم   انداختم  اونور .  بعد  دویدم رفتم خونه .همین. منو اشتباه گرفتید حاج آقا 

 

حاج آقا  میره  کلیپ بعدی از دوربین مدار بسته  و لحظه ی آتش کشاندن  آمبولانس  ومدرسه؛

خب پس  اینی  که  کوکتل‌مولوتوو‌   میندازه  توی  اورژانس   کیه؟.. 

 

متهم ؛   

    آره  ، آره.   الان  یادم  اومد ،  خونه که رفتم     دیدم توی مجازی  که  با آمبولانس  میبردن   معترضین  رو  داخل  کلانتری  ، و  مجدد حوصله ام سر رفت و برگشتم شهر و  رفتم سبزه میدان .  یه چرخی  زدم . 

 

حاج آقا  تصویر  رو  زوم  میکنه  و میگه  این  چیه  دستته؟ 

 

متهم؛  شیشه ی دلستر  لیمو .نه... نه...   ببخشید  ، دلستر  نبود    ، لیموناد  بود . 

 

حاج آقا  ؛    یکم بیشتر  دقت  کن .  اون  لیموناده ؟   

 

متهم  کمی دقت میکنه  و با شک  میگه ؛    گمان  کنم  دلستر  ایستک  استوایی  باشه  یا  توت فرنگی .  

 

حاج  آقا اینبار  جدی تر میپرسه و میگه ؛   دقت کن

متهم هول  میشه ؛  

   دوغ  آبعلی؟   

  کمی سکوت  معنادار ..‌.‌ 

متهم با  دستپاچگی  ؛ 

        نوشابه زمزم ؟   پپسی؟    سون آپ   ؟... 

 

به او  صحنه ای دیگر از فیلم را نشان می‌دهند،   و می‌پرسند؛ 

   این  کیه  داره  کوکتل مولوتوف    پرت  میکنه  توی  آمبولانس ؟  

متهم ؛

   عه....  آهان  این  منم ،     اومدم  توی شهر   دوری  بزنم  و  خلاصه  یه  کوکتل مولوتوف  هم  انگاری  پرت  کردم       البته  هشت تا دیگه  هم  بود    ولی  توی  انباری  بود    و نیاورده  بودم  با  خودم .   


 

؟  

خب  به  این  انسان و هم وطن  چه  می‌توان  میگفت ؟

  

 


 

  این  هم  یه  کلیپ دیگه ست  .  ولی   برای مهر  امسال  هست .  .      

 

 


دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه

 

   سازمان  و  تصمیم گیران  کلان  خیلی    عاقل و بالغ  ه

  شریف  هستند  که  .....   که   شلیک  با  تفنگ  ساچمه پران   رو    عقلانی  فرض  کرده  و   فکر  چهار تا  رهگذر  دیگه  نیستند.  .      ازشون  سپاسگذاریم.   چون  به  آقای  سعیدی  بدهکار  بودم  ولی  پول  نداشتم  باهاش  تسویه حساب کنم  ،  و  خلاصه  هشتم  مهرماه  شنیدم که  آقای سعیدی  از فروشگاه  ایرونی   با  دو  کیسه  برنج  خارج  شده بود  که  تصادفا  مورد  اصابت  هشت تا  ساچمه  ناقابل  قرار گرفت  و چون به شاهرگ  اصابت کرده بود      فوت  شد  .       خلاصه   من  هم  خخخخخپپ    

  آهنگ  هم تقدیم  به براداران  ک خواهران   افغان تبار  از سرزمین  آریانا  افغانستان  .    که  هرگز  رنگ  آرامش   ندین .